Serbare pentru Craciun - gradinita - 93


SA-L ASTEPTAM PE MOS CRACIUN!


COPILUL 1

Prin zapada argintata
O crenguta fermecata am gasit si o sa-mi spuna
O poveste cu o zana:
- Hei, crenguta fermecata,
Cine- i zana minunata?

CRAIASA

Sunt a timpului craiasa
Si am venit in casa voastra,
 Ca sunteti copii cuminti,
Care asculta de parinti.

Cu bagheta fermecata,
Am sa chem aici indata
Personaje si eroi,
Chiar aici, aici la noi,

Sa cantam si sa dansam,
Si cu toti sa-l asteptam
 Pe MOSUL BUN, pe MOSUL DRAG,
Sa treaca iar al nostru prag.

CANTEC: ,, MOS CRACIUN CU PLETE DALBE”(primele doua strofe)


CRAIASA

Bucurati-va, copii,
V-aduc multe bucurii:
Gheata, veseli fulgusori,
Pom de iarna, sarbatori....

FULGUL DE NEA

Eu sunt vesel fulgusor,
Fluturas de gheata-n zbor,
Din inaltul cerului,
Pe aripa gerului,
Cobor lin catre pamant
Si dansez purtat de vant,

Langa fratiorii mei,
Fluturasi micuti si ei,
Noi vestim copiilor
Vremea bucuriilor!...

COPILUL 2
Iarna, bine ai venit!
La noi, bine ai poposit!
Chiar de-i frig, nu-mi pare rau,
Caci stiu bine rostul tau.

Cine a spus ca iarna-i rea,
Cand sub plapuma de nea,
Graul il adaposteste
Si de geruri il fereste?

COPILUL 3

E grea pentru greierus,
Nu mai canta din arcus,
Iar furnica, mititica,
Nici o boaba, atatica,
Nu ii da si iarna-i mare,
Poate vrea si el mancare...

CANTECUL GREIERASULUI / FURNICUTEI


GREIERELE SI FURNICA

- Cine bate iarasi la fereastra mea?
- Eu sunt, draga furnicuta, nu te speria,
 Vremea-i rece, iarna-i mare
Si-n camara n-am mancare,
- Tii tu minte, asta vara,
 Cand strangeam pentru camara,
Tu intr-una tot cantai,
La iarna nu te gandeai?

- M-am gandit atunci si eu,
Dar vezi, asta-i rostul meu,
Cantecelul, stii tu bine,
L-am cantat si pentru tine
Si cu mica mea vioara,
Ti-am facut munca usoara...


- Cantacelul mi-a placut,
As mai vrea sa il ascult,
Poti veni la noi in casa,
Sa fii oaspete la masa!
Dar, la vara care vine,
Ia exemplu de la mine!

COPILUL 4

Aceasta e doar o poveste,
Ca toata lumea sa invete,
Ca cine-i harnic si munceste
Are chiar tot ce isi doreste.
Azi, furnica va invata
Sa fiti omenosi in viata
Si- atuncea cand ti-e bine,
S- ajuti pe acela care,
E mai sarac ca tine.

CRAIASA

Stati cu toti pe langa mine,
Mosul intr-o clipa vine!

CANTEC : OMUL DE ZAPADA ( Ce – i atata galagie, colo - n  margine de sat)

               OMUL DE ZAPADA

Eu sunt omul de zapada,
Ma plimbam hoinar pe strada
Mi - a placut cum ati cantat,
Tii, dar cum v – ati imbracat,
Astazi este sarbatoare?

COPIII

OM DE NEA, AVEM SERBARE,
L – ASTEPTAM PE MOS CRACIUN
CU TOIAGUL DE ALUN
SI CU SACUL INCARCAT
OMUL DE ZAPADA

Mult ma bucur ca am aflat,
Poate imi va da si mie
Un toiag si – o palarie,
Fiindca astea sunt cam vechi,
Sufla vantul la urechi
Si de aceea sunt racit,
Vorbesc gros si ragusit!

DOCTORUL

Pana Mosul o sa vina,
Iti vom da o aspirina,
Vino mai langa fereastra,
Sa privesti serbarea noastra,
Iar cand Mosul va sosi,
Un dar sigur vei primi!

CANTEC :  LA FEREASTRA LANGA STRADA

CRAIASA  

Inca un personaj apare, Cine- i, oare?

SCUFITA ROSIE

Eu sunt SCUFITA ROSIE,
De lup eu am scapat
Si voi cu toti stiti, dragi copii,
Ce mi s–a intamplat!

Bunicuta – i sanatoasa
Mi – a trimis in dar acasa
Cozonac pufos si bun
Sa – i dau si lui  Mos Craciun!

LUPUL

Mos Craciun nu a sosit,
Drumul e inzapezit,
Sania cu daruri plina,
Poate s-a impotmolit!

SCUFITA ROSIE

Ce tot spui tu lup flamand,
Ai in minte ascuns vreun gand,
Nu cumva ne pacalesti,
Cum faceai si in povesti?

LUPUL

Ba, ca lumea a aflat
Ca sunt Lup civilizat
Si mai bine de vreun an,
Eu sunt vegetarian
Vino, la copii sa stam
Si pe Mos sa-l asteptam!

COPIII

MOS MARTINE, N-AI VAZUT
MOS CRACIUN DACA A TRECUT
CU UN SAC DE JUCARII
PENTRU NOI, PENTRU COPII?

MOS MARTIN

De cand iarna a venit,
In barlog eu am dormit,
N-am vazut pe Mos Craciun,
Incercati si peste drum,
La VULPE, vecina mea,
Poate ca l-a vazut ea!



COPIII

VULPE, VULPE, N-AI VAZUT
MOS CRACIUN DACA A TRECUT
CU UN SAC DE JUCARII
PENTRU NOI, PENTRU COPII?

 VULPEA

Mosul astazi o sa vina?
Cat ma bucur c-am aflat,
Poate ca are in sac
Vreun cocos si vreo gaina…
Ma ascund dupa copac
Sa il scap pe Mos de sac!

CAINELE

Vulpe hoata si sireata,
Nu te mai saturi odata?
Te tii numai de hotii,
Vrei sa furi de la copii?

Daca sacul il vei lua,
Va fi vai de blana ta,
Mergi la puisorii tai,
( De Mos avem grija noi)
Ca o sa aduca pentru  ei
Papucie din coji de tei.

COPIII

IEPURAS, NU AI VAZUT
MOS CRACIUN DACA A TRECUT
 CU UN SAC DE JUCARII,
PENTRU NOI, PENTRU,COPII?


IEPURASUL 1

Nu, ca nu vreau jucarii,
Doctorii, mi-ar trebui
Pentru fratiorul meu,
Ca - i bolnav si-i este rau....


DOCTORUL 

Sunt un doctor iscusit,
In padure sunt vestit,
Iepurasule iubit,
Ia sa-mi spui ce ai patit?

IEPURASUL 2

Prin zapada cautam
Ceva iarba, de mancare
Si atunci vulpea sireata,
Mi –a iesit in cale
Tare rau m-am speriat,
Labuta mi-am zgariat…

DOCTORUL

 Ai incredere in mine,
Ca te fac indata bine!
Haideti sa ne asezam
Si pe Mos sa-l asteptam,
Fiindca pentru iepurei
O sa aduca morcovei!

COPIII

ALBA CA ZAPADA, SPUNE,
N-AI VAZUT TU PRIN PADURE
PE BATRANUL MOS CRACIUN,
MOSUL NOSTRU DRAG SI BUN?


ALBA CA ZAPADA

Eu stiu sapte mosi barbosi,
Ce poarta sufite rosi,
Ei au sapte felinare
Si stau in padurea mare,
Intr-o casa luminata,
Ca paharul de curata,
Dar nici unul dintre ei
Nu e Mosul, dragii mei.
Stati cuminti sa-l asteptam
Si un cantec sa cantam,
Ca o sa vina negresit
Mos Craciun cel mult iubit!

CANTEC PENTRU MOS CRACIUN

TIC PITIC

Eu, copii, sunt Tic Pitic,
Nu va uitati ca sunt mic,
Vesel sunt, istet si bun
Si –am venit la Mos Caciun,
Insa prin padurea mare,
Mi – a iesit un frate in cale
Si el are sa va spuna
Veste mare, veste buna!

SPIRIDUSUL

Eu sunt Micul Spiridus
Si v-aduc o veste mare:
MOS CRACIUN este pe drum
 Si o sa vina la serbare
Chiar acum el va sosi,
Daruri ne va imparti!

TIC PITIC SI SPIRIDUSUL DESCHID USA PENTRU MOS CRACIUN.

SERBARILE COPIILOR SUNT UN PRILEJ DE BUCURIE PENTRU TOTI. ANIMATI
SERBARILE CU DANS , MISCARI SI GESTURI CARE II INCANTA PE COPII.

SĂRBĂTORI FERICITE!




2 comentarii:

AURELIA PANAIT spunea...

Ati transformat o sceneta publicata de mine, cu ceva ani in urma in carticica De-a actorii, editura Aramis, fara sa folositi ghilimelele, fara sa mentionati autorul, fara acordul meu.Mai mult de jumatate din sceneta imi apartine. Va rog sa pastrati numai ce considerati ca e munca dvs..
Va multumesc!

Laura spunea...

Buna seara! Acum am vazut comentariul. Sceneta o am tot de pe internet, am observat ca si dvs, aveti un blog, daca aveti aceasta sceneta postata si acolo, va rog sa-mi dati lincul si toate detaliile necesare despre autor pentru a le scrie in postarea mea!

Trimiteți un comentariu