8 MARTIE - SERBARE pentru mamici

1 / 2 / 3 / 4 / 5 /



Serbare  8 Martie

Iarna

Ce  frumos  e  tot  aici!

Ninge,  ninge  cu  fulgi  mici,
Mititei  şi  drăgălaşi,
Peste-ntregul  peisaj.

Fulgul  de  nea

Eu  sunt fulguşorul  de nea
Plutesc, mă legăn în vânt
Şi mă aştern pe pământ
Ca să vă daţi cu sania.
Eu fac pentru oamenii de nea
Hăinuţe moi de catifea
Cât mai frumos să-i modelaţi
Şi-n jurul lor să râdeţi, să cântaţi.

Omul  de  zăpadă

Eu  sunt  omul  de  zăpadă

M-au  făcut  copiii  în  ogradă:
Mi-au  pus dintr-un  morcov  nas
Şi  lângă  mine  au  rămas.

Soarele  

Eu sunt trimis de Dumnezeu,
Aici,chiar pe pământ
Să te chem la viaţă
Ghiocel firav,cuminte şi plăpând.
Ţi-e teamă de iarnă ?
Sigur o să plece
Să-ţi ia ţie viaţa n-o să mai încerce !


Ghiocelul

Tot mai zăboveşti ,iarnă călătoare
Cu nămeţii tăi şi haina de ninsoare ­­­­­?

Iarna  

Bine-ai venit ,firav ghiocel cu albă floare
Te-a anunţat că plec ,din ceruri mândrul soare?
E un soare cu dinţi acela care te cheamă
Nu te grăbi să ieşi ,îţi dau un sfat de mamă !




Ghiocelul

Cred că destul am dormit
La adăpost, sub pământ
Veni vremea să-mi scot
Floarea cu frunze cu tot.
Dar mă ceartă,nu mă lasă
Iarna cea  capricioasă.
Pe cât sunt de micuţ,pe atât de curajos,
Sunt fiica primăverii şi o anunţ că vine
Chiar de-i timp geros .
Mă biciuieşte iarna,dar curajoasă-s de fel,
Şi la botez am primit un nume :
Mă cheamă Ghiocel !






Primăvara

Sunt primăvara timpurie,
Cu rochiţa alb-verzuie,
Aduc zi de mărţişor
Şi ziua femeilor .
Ghioceii albi i-adun
Şi coroană-n cap mi-i pun,
Aşez mugurii pe pom
Şi dorul de muncă în om.
Chem vântul prin rămurele
Cu parfum de viorele.
Buchete de toporaşi
Mi le pun pe umeraşi.
Mă încing cu lăcrămioara,
Am venit ! Sunt Primăvara !

Omul  de  zăpadă

Stau  acum  şi    gândesc
Căldura  s-o  păcălesc,
Soarele    nu    vadă
Că-s  făcut  doar  din  zăpadă.

Fulgul  de  nea

Încercarea  ta  e  grea
Fiindcă  soarele  va  vrea
  strălucească  oleacă
Şi  ne  va  face  băltoacă!





Omul  de  zăpadă

Ajutor! Ajutor!
Spune-le  copiilor
  din  mine  au  rămas
                                   O tigaie  şi  un  nas!

Primăvara,  soarele

Mi-au  topit  picioarele!

Soarele 

  Iarnă,mândră crăiasă
Du-te , te-ntoarce-acasă
Du-te ,iarnă de la noi
Cu mantia-ţi de ninsori
Ia-ţi neaua uşor,uşor
Şi  pune-ţi-o după un nor .

Iarna

Vă ştiam copii cuminţi,
Cum, aşa mă răsplătiţi ?
Cu amar vă spun , adio ,aşadar,
Vă las podoaba mea în dar
Toţi fulgii mei de nea
Şi-mi iau trena lungă,alba plăpumioară
Că simt că-mi ia locul mândra primăvară.









Grădinarul

Aşa e, draga primăvară,
Ne aduce-n inimi, iară,
Ghiocei şi viorele, un gând frumos
Şi-un cer senin, cu stele.

Iau soarele de mână

Şi mergem împreună,
Prin pădurea plină
         De fluturi şi lumină.

Soarele 

Florilor ,treziţi- vă,
Şi frumos gătiţi- vă
În rochiţe colorate;
Prezentaţi-vă, surate!.
Spuneţi, florilor, în lume
Care-i mândru vostru nume?

Albăstreaua

Eu sunt o floare colorată
Ca mine poate mai sunt mii
Bineînteles, sunt parfumată
Şi-am admiratori, să ştii !
Oamenii mă îngrijesc,
Adoră compania mea,
Le place atunci când înfloresc
Şi mă oferă-n dar cuiva.
Prieteni foarte buni de-ai mei
Sunt fluturii, albinele
Poţi fi si tu, doar dacă vrei
Albăstrea, de azi cu mine.


Rândunica

Sunt  sol  de  primăvară
Şi  tocmai  m-am  întors  în  ţară
Negre  şi  albe-mi  sunt  penele,
Cozile  parc-ar  fi  un  V(e).
Lângă  voi  stau  fără  frică
Şi    cheamă  rândunică.

Primăvara

„Bine-ai  venit, mic  vestitor!”
Îţi  vor  ura  cu  drag, în  cor,
Florile,  fiicele  mele
Cu  frunze  verzi  şi  colorate  petale.

Laleaua 

Eu îţi ţin trena lungă, ca la o mireasă,
Bine-ai venit, mămica mea frumoasă !
Eu sunt Laleaua,dragul tău odor,
De  tine, primăvară, tare  mi-a  fost  dor!
Şi am multe  culori, galben şi roşu aprins
Ce ţi le dăruiesc cu sufletul deschis.

Margareta

Eu sunt Margareta albă
Prinsă-n minunata salbă
Pe petale parfumată,
Cu scufii frumos brodate.
Ban de aur colorat
Cu pene înconjurat
  recunoaşteţi îndată
  doar  am  nume de fată!




Primăvara

Pe un fir de margaretă
Buburuza cea cochetă
Se suceşte, se înclină
Ca o mică balerină.

Margareta

-         Ia te uite ce-ndrăzneală,
M-ai călcat pe o petală!
Ce-ar fi vântul să te-apuce
Şi în trestii să te-arunce?

Buburuza

-         Nu fi tristă, margaretă,
C-am făcut o piruetă.
Azi m-am înnoit, vezi bine:
Fustă roşie cu buline!
Buburuză, mămăruţă
Sau cum vrei să mă numeşti,
Sunt o gâză hărnicuţă
Şi printre flori mă găseşti
Copiii râd când mă găsesc
Şi-n palme mă ridică,
Eu aripile-mi descreţesc
Şi zbor fără de frică.









Grădinarul

Zorile  au  răsărit
Şi  florile  s-au  trezit
Zboară ici, zboară colea,
Dragă albiniţa mea.
Florile te-aşteaptă iar
Cu potire de nectar.
Tot la drum, la drum,
Timpul muncii e acum.

Albina

Sunt  o  gâză  hărnicuţă  foc
Strânsă  bine  la  mijloc
Adun  suc  din  floricele
Şi  prepar  nectar  din  ele.
Din  flori  picuri  de  dulceaţă
Eu  strâng  de  cu  dimineaţă;
Printre  fluturi  şi  lumini
Adun  aur  din  grădini
Şi-l  aşez  într-un  palat
Dulce şi înmiresmat.
Iute  sunt  şi  gospodină.
Aţi  ghicit! Sunt  o  albină!
Am  un  ac  micuţ  şi  fin
Dar  el  are  mult  venin
Am  un  prieten  ce-mi  place
El  e  tot  burduf  de  ace.



Ariciul

  tot  plimb, dar  fără  grabă
Şi  prin  iarbă-mi  fac  de  treabă.
Dac-am  simţit  un  duşman
  prefac  în  buzdugan;
De-ai  avea  două  cojoace
Tot  nu  poţi  scăpa  de  ace!
Sunt  ca  un  pepene  cu  ţepi
Ia  gândeşte-te! Pricepi?
Şi  răspunde-n  doi,trei  timpi
Cine  are  mii  de  ghimpi?
Cui  îi  ustură  şoriciul?
Aţi  ghicit! Eu  sunt  ariciul!

Vioreaua

Când alba zăpadă s-a dus
Şi soarele străluceşte sus,
Din albastrul cerului senin
Si căldura soarelui divin,
Mă nasc eu, a Ghiocelului surată,
Viorea albastră să trăim laolaltă.
Noi vestitori ne numim
Şi primăvara mereu o vestim.

Lăcrămioara

Sunt sora lui Ghiocel
Si mai mică decât el.
Parfum dulce am primit în dar
Şi în soarele primăverii strălucesc an de an;
Cu clopoţei de argint mă împodobesc
În luna mai ca să sosesc.
Micuţă, zglobie, modest locuiesc
Si Lăcrămioară eu mă numesc.
Narcisa

Sunt floare vitează ca şi fraţii mei,
Viorelele-albastre si albii ghiocei.
Numai că pe mine, de mă veţi dori,
Numai în grădină de om mă veţi găsi
Galbenă  este floarea mea
Cu parfumul meu te pot îmbăta
Sunt a primăverii fiică  promisă
Şi numele meu este Narcisă.

Bujorul

Sunt Bujor roşu ca focul,
Nu    găsiţi  în  tot  locul
Am  obrajii  ca  de  jar
De    supăr  iar  şi  iar.
Dar acum sunt  bucuros
  sunt  un  frate  fălos
Florile  mai  delicate
Se  bazează  pe-al  lor  frate.

Fluturele

Sunt  floare  zburătoare
Cu-argint  pe  aripioare
Colind  din  floare-n  floare
Am  gingăşie  şi  culoare








Crinul 

Potir alb, mândru, semeţ,
Tot spre soare mă înalţ.
Şi cu toate că sunt alb, curat,
Mai sunt si tare parfumat .
În bataia vântului mă unduiesc,
Şi Crin mă numesc.

Fluturele

Atâtea flori se-arată,
Mireasma lor te-mbată,
Pe toate le-aş aduna
Şi mamei cu drag i le-aş da.
În buchete să le strâng,
Să le învelesc cu soare,
Şi prin ele să-mi exprim
Iubirea mea cea mare.

Laleaua

- Sună clopoţelul ! Copiii se adună !
Peste-ntreaga zare, azi e mare sărbătoare!
 Pentru cine oare, azi e sărbătoare?

Crinul

E ziua mamei! E ziua mamei!
Azi în zi de sărbătoare
Cu toţii noi te cinstim
Şi mamă dragă, iubire
În versuri îţi dăruim.



Grădinarul

Cine doreşte, cine pofteşte
Flori de primăvară
Abia ieşite –afară?
Flori frumoase, parfumate,
De toată lumea căutate:
Ghiocei şi viorele
Brânduşe şi albăstrele
Fiindcă azi e ziua lor:
-E ziua mămicilor!!!


Ce de lume adunată!!!
Plină este sala toată!
Multe mame au venit
Şi frumos azi s-au gătit!!!
Le spunem de ziua lor:
La mulţi ani, mămicilor!



Când ochii vieţii am deschis
În braţe m-a luat
Cu mâini gingaşe m-a cuprins,
Tot ce-am dorit mi-a dat.
Cu dragoste ea m-a-nvăţat
Primii mei paşi pe lume
De ce-a fost rău m-a apărat
Şi m-a-nvăţat ce-i bine.







Mamă dragă, ce-aş putea
Să-ţi doresc de ziua ta?
Bucurie, sănătate,
Mult noroc şi spor la toate,
Pace şi zile senine,
Să mă poţi creşte pe mine!



Soare azi de ziua  mamei
Mai frumos să străluceşti
Şi din cerul cel albastru
Pe toţi norii să-i goneşti
Vreau să fie ziua mamei
Cea mai mândră dintre toate
Pentru dragostea ei mare
Şi nespusa bunătate.



Sub fereastra casei noastre
Vin şi trec atâţia paşi
Dar eu ştiu când trece mama
Mersul ei e mai gingaş
Când îi sună glasul dulce
Eu un cântec îl socot
Când mă strânge în braţe mama
Eu mă fac mică de tot
Cerul e senin de parcă-i
Floare de nu mă uita
Primăvara-i mai frumoasă
Când zâmbeşte mama mea!



Mama mea e subţirică
Şi frumoasă, şi-o ascult
Când o chem, îi spun :”mămică”
Şi-o iubesc nespus de mult!
Ea îmi dă şi mângâiere
Şi sirop, ca să mă fac
Sănătoasă şi îndată
Fug durerile de cap.
Nu e boală să nu ştie
S-o aline, cît de grea!
La mulţi ani, mămică dragă
Îţi urez de ziua ta!




Mama mea e-o mamă bună
Inima ei tot adună
Griji, nevoi şi gânduri multe
Şi nu are cin’ s-asculte!
Poate eu când o să cresc,
Să-i arăt cât o iubesc.
Voi avea grijă de ea,
Sărăcuţa mama mea!
De la ea ştiu tot ce ştiu
Ea mi-arată cum să fiu,
Cum să merg, cum să vorbesc,
Drum în viaţă să-mi croiesc.
Sărut-mâna ,mamă bună.
Rog şi florile să-ţi spună
Cât îmi eşti mie de dragă
Şi-ţi dau inima  întreagă!




De câte ori sunt trist, ea vine
Cu mâinile de catifea
Şi prin cuvinte calde, line
Se-apropie de fruntea mea.
Îmi spune cântece şi glume
Şi inima deodată-mi creşte
Căci toată negura din lume
Se luminează când zâmbeşte.



Atunci când vine primăvara
Cu visul şi candoarea  ei
Eu voi culege pentru mama
Din iarbă, primii ghiocei.
Îmi povesteşte o-ntâmplare
Sau poate o poveste veche
Asemănare mama n-are
Căci mama e fără pereche.



Deşi sunt cam mititică
Uite, scumpa mea mămică
Azi, ţie în dar ţi-oi da
Toată, toată dragostea.
Căci tu, mamă mă-ngrijeşti,
Mă ajuţi frumos să cresc,
Iar de sunt cumva bolnavă
Tu nu dormi noaptea întreagă.
Iar de vrei, în dar ţi-oi da
Mică inimioara mea.




Nici în lume, nici în soare
Mama n-are asemănare
Viaţa şi-ar da pentru mine
Doar să vadă că mi-e bine.
Ca o zână mă-ngrijeşte
Şi de rele mă păzeşte
Mămicuţa mea cea dragă
Te-oi iubi o viaţă-ntreagă!



Bine de tot m-am gândit
La ceva deosebit
Stele, lună, univers,
Este greu s-adun în vers.
Nu-i aşa? N-aş reuşi!
Primăvara-i mai uşor
S-o opresc caldă din zbor
Mamei să i-o dăruiesc
Să-i arăt cât o iubesc!



S-au aprins în noapte stele
Ce aproape sunt de ele!
Numai să întind o mână,
Una-n palmă să-mi rămână!
Mamă, vrei de ziua ta
Să-ţi aduc în dar o stea
S-o aşez pe fruntea ta
Şi să străluceşti ca ea?





Ce m-aş face fără tine
Draga mea mămică
Tu-mi faci zilele senine
Grijă mare ai de mine
Îţi voi cumpăra o floare
Chiar de ziua ta
Mamă dragă-s mândru tare
Că eşti mama mea
Şi-atunci când voi creşte mare
Grijă voi avea
De mămica mea cea care
Mult mă dezmierda.

Am pe lume o mămică
Şi mi-e dragă foc
Ca floare mă ridică
Şi-mi poartă noroc
Harnică şi drăgăstoasă
Aşa este ea
Nu e alta mai frumoasă
Ca mămica mea.

Eu măicuţei i-am cules
Violete, albăstrele,
Şi mai alb, mai alb ca neaua,
Ghiocelul , clătinându-şi
Lin, cercelul.
În buchet nu am uitat
Să îi pun neapărat
Sănătatea într-o floare
Bucurii şi stropi de soare
Iar în panglica curată
Toată dragostea legată!



Mamă, azi de ziua ta,
Primăvara eu ţi-oi da
Şi să stii mamă aşa,
Că mereu te-oi asculta.
Ale tale sfaturi bune
Eu le port mereu cu mine.
Fericită, ca-n poveşti,
Mulţi ani mamă, să trăieşti!
Pe mine să mă-ngrijeşti
Somnul să mi-l ocroteşti.
Ştii cât de frumoasă eşti?
Precum zîna din poveşti!

Bunico-n ochii tăi senini
De ce tot ard adânci lumini?
Şi părul tău de ce-i aşa
Curat ca fulgii albi de nea?
De ce când umbli te apleci?
Să vezi cum calci, pe unde treci?
Bunico dragă, cât aş vrea
Să fii tu nepoţica mea!
Poveşti să-ţi spun, să-ţi dau mâncare,
Să simţi cât te iubesc de tare!

Sunt mic, măicuţa dragă,
Dar tare te iubesc,
Încât întreg pământul
Aş vrea să-ţi dăruiesc.
Dar vezi, măicuţa dragă,
Eu sunt aşa de mic,
Pământul este mare,
Şi nu pot să-l ridic.
Dar din întreg pământul
Cât ochii îl cuprind
O floare am cules,
Cu drag şi ţi-o întind!
M-ai învăţat ca să urăsc minciuna.
Să nu mă tem de niciun greu,
Să lupt ca să înfrunt furtuna
Si să mă-ncred în bunul Dumnezeu.
M-ai ajutat întotdeauna
Să scriu, să-nvăţ şi să citesc
Şi pentru toate aste-acum
Măicuţa mea, îţi mulţumesc.

Iar  acum, dragi  mămici,
Pentru    aţi  fost  cuminţi,
Din  inimile  noastre  de  pitici
  spunem  cu  vorbe  fierbinţi
Cât  de  mult  noi    iubim!
Şi  mici  cadouri  vrem      dăruim!










0 comentarii:

Trimiteți un comentariu