Cantece de toamna pentru gradinita - 28

   A venit pe dealuri toamna
Acum e toamna
   Am privit spre cer
Au plecat, au plecat
   A venit toamna
Bate vantul frunzele
    Cantec de toamna
E toamna
Frunze ruginii
Greier, greieras
    Lasa-mi, toamna, pomii verzi!
Mandra-i toamna
Mi-e draga toamna
   Ploaia
Randunica
Semne de toamna
   Toamna
Toamna a venit
Toamna, nu pleca!
Toamna, zana din povesti
Trece toamna



Acum e toamna

A a a acum e toamna da,
Iarba cand se vestejeste,
Frunza-n codru ingalbeneste!
A a a acum e toamna da!

E e e placuta vreme e
Mere prune nuci si pere,
Noi avem dupa placere
E e e placuta vreme e.

I i i , veniti copii la vii,
Din struguri mustul se face,
Si mustul noua ne place
I i i veniti copii la vii.

O o o , se duc cocori-n stol
Se duc cuci si randunele,
Si ne pare rau de ele,
O o o, se duc cocori-n stol.

U u u , se macina grau,
Si din grau painea se face,
Si noua painea ne place,
U u u, se macina grau.


Am privit spre cer

Am privit spre cer
Zarea-ndepartata
Si-am vazut venind
Toamna cea bogata.

R. La, la, la, la, la,
Sa ma joc as vrea,
La, la, la, la, la.

Sa plutesc usor,
Ca o fruzulita,
Si sa picuri
Pic, pic, o ploita.

R.

Sa culeg un mar,
Sa miros o floare,
Si sa plec in zbor
Cu pasari calatoare.

R.


Au plecat, au plecat

Au plecat, au plecat
Pasari calatoare.
Cuibul lor l-au lasat
Gol si au plecat.

R: Stol de pasarele,
Mititele randunele
Zboara-n stoluri foarte grele.
Toamna-n sat s-a lasat!

Au venit, au venit
Turme de mioare,
Tarcul lor l-au lasat
gol si au plecat.

R: Buciumul rasuna,
Lung la stana, lung la stana.
Toata turma se aduna.
Toamna-n sat s-a lasat.

A venit toamna
        de Niculina Muresan

A venit toamna
Cu roade bogate
Mere, struguri, pere -
Le culegem toate.

Refren:
Uite-asa, uite-asa,
Galetile-s pline.
Hai, culege, nu mai sta
Sa te uiti la mine.

In gradini legume
Te imbie sa le iei.
Morcovi, ceapa, varza,
Rosii si ardei.


Bate vantul frunzele

Bate vantul frunzele,
Se-nvartesc moristile,
Randunica asa zboara,
Iar eu trag zmeul de sfoara.

Mama la placinte coace,
Bunicuta lana toarce,
Tata taie la rindea,
Iar eu bat din palme-asa.

Mosul taie lemnele,
Eu adun surcelele,
O fetita da la pui,
Iar eu in copac ma sui.


Cantec de toamna
          de Ion Minulescu

Toamna... Vantul se strecoara
Suierand pe langa zid
Si ma roaga sa-i deschid
Ca-mi aduce vesti din tara.
Vesti din tara!... De la cine?
De la ei ori de la ea?
Sa mai fie cineva
Ca sa-ntrebe si-azi de mine?
Du-te, vantule, grabeste,
Si le spune c-ai aflat
Cum ca cel de mult plecat
A murit, nu mai traieste;
C-ai batut in lung, si-n lat,
Rascolind intreg pamantul
Si ca n-ai gasit mormantul
Celui mort, dar ne’ngropat!


Frunze ruginii

Frunze ruginii cad pe carari
Trec in zbor cocori, spre alte zari
Si-n poarta casei iar a batut toamna cea domoala,
Veste sa deie c-a inceput noul an de scoala.

Clopoțelul drag suna voios
Si ne-asteapta-n prag prietenos,
Globul terestru, emotionat bun venit ne spune,
Iar catalogul nou ne-a urat numai note bune!


Lasa-mi, toamna, pomii verzi
                    de Margareta Paslaru

Lasa-mi, toamna, pomii verzi,
Uite, ochii mei ti-i dau.
Ieri spre seara-n vantul galben
Arborii-n genunchi plangeau.

Lasa-mi, toamna, cerul lin.
Fulgera-mi pe frunte mie.
Asta-noapte zarea-n iarba
Incerca sa se sfasie.

Lasa-mi, toamna, ziua, nu mai
Plange-n soare fum.
Insereaza-ma pe mine,
Ma-nserez oricum.

Lasa-mi, toamna,pomii verzi,
Uite, ochii mei ti-i dau.
Ieri spre seara-n vantul galben
Arborii-n genunchi plangeau.

Lasa-mi, toamna-n aer pasari,
Pasii mei alunga-mi-i.
Dimineata bolta scurse
Urlete de ciocarlii.

Lasa-mi, toamna, ziua, nu mai
Plange-n soare fum.
Insereaza-ma pe mine,
Ma-nserez oricum.

Lasa-mi, toamna, pomii verzi,
Uite, ochii mei ti-i dau.
Ieri spre seara-n vantul galben
Arborii-n genunchi plangeau.

Lasa-mi, toamna, cerul lin.
Fulgera-mi pe frunte mie.
Asta-noapte zarea-n iarba
Incerca sa se sfasie.

Lasa-mi, toamna, pomii verzi,
Uite, ochii mei ti-i dau.
Ieri spre seara-n vantul galben
Arborii-n genunchi plangeau.

Lasa-mi, toamna, pomii verzi,
Lasa-mi, toamna-n aer pasari
Lasa-mi, toamna, cerul lin,
Lasa-mi, toamna...

Lasa-mi, toamna pomii verzi...
Lasa-mi, toamna-n aer pasari...
Lasa-mi, toamna, cerul lïn...


Mi-e draga toamna

1. Toamna, zana din povesti,
Vine si ne spune
Despre tot ce ne-a adus:
Fructe si legume.

R. Mi-e draga toamna
Si chiar de va pleca
Mi-a lasat multe
Si-am sa ma joc cu ea.
La, la, la...

2. Si mai are toamna mea
Pasari calatoare
Ce se vad plutind usor
Pana-n departare.

R.

3. Pleaca toamna mea cantand,
Pleaca dupa soare,
Dar s-o pastrez in gand,
Mi-a lasat o floare.

R.


Semne de toamna

1. Se aud peste vai
Ploile cazand
Si sub pasi frunzele
Se aud fosnind.

R. Este semn ca de-acum
Toamna a venit,
Iarba si florile
Triste au zambit.

2. Au plecat de sub nori
Randunelele
Si s-au strans de sub frig
Toate roadele.


Toamna

Nu pot sa stau drept merg cu toamna-n piept
Vantu-n toate ranile ma doare
Si pe orice drum ca un vers postum
Vine frunza in intampinare.

Si-am sa-ti scriu scrisori
Pe tulpini de flori
De lumina stelelor patrunse
Si-un roman sa-ti scriu
Folosind pe viu sub umbra de nuc
Tincturi de frunze.

Putredul accent a lovit atent
Fiecare fir de iarbă verde
Clipe indigo care incotro
Sa avem motive de a ne pierde.

Frunze iti trimit scrise cu grafit
Sau cu movul iernii care vine
Ce sa-ti mai insir, frunze in delir
Te iubesc si ma gandesc la tine.

Orisiunde merg frunze cad din cer
Si din clopot ni se-aude mersul
Scriu scrisori pe flori lacrimand in ploi
Intr-un liber schimb cu universul.


Toamna, nu pleca!
        de Niculina Muresan

Frunze cad pe alei,
Le strivesc pasii mei,
Crizanteme-n gradini,
Iar pe campuri ciulini.

Toamna, eu te-as ruga:
Mai ramai, nu pleca!
Lasa toamna in vii
Frunzele ruginii.

Nu pleca de la noi,
Nu lasa pomii goi,
Nici padurea jelind,
Dupa pasari plangand.

Flori frumoase, tarzii
Si arome in vii,
Doar tu toamna aduci
Ude vrei sa te duci?

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu